Telefonica O2
Portal i aplikacja mobilna do zarządzania taryfami i
usługami mobilnymi Klienta.
Wyzwanie
Pamiętacie te czasy, kiedy po zmianę taryfy czy informacje o koncie trzeba było udać się do punktu obsługi klienta, bądź dodzwonić się na infolinię, ponosząc przy tym niemałe koszty połączenia? My pamiętamy. Pamiętamy też całą pracę jaką włożyliśmy w zmianę tego stanu rzeczy.
Wraz z Telefonica Germany GmbH & Co OHG – bardziej znanym jako O2– zmieniliśmy podejście do obsługi usług szerokopasmowych i komórkowych takich jak pakiety minutowe i pakiety danych. Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy było stworzenie systemu, który umożliwiłby natychmiastowy dostęp do taryf oraz usług mobilnych, z każdego miejsca na świecie, bez potrzeby korzystania z infolinii lub odwiedzania punktów stacjonarnych. Ponadto, rozwiązanie to miało być na tyle elastyczne, by mogło być szybko wdrażane u różnych klientów w konfiguracjach dostosowanych do ich potrzeb.
Parametry projektu
- Analiza i development produktu
- Integracja z CRM i billing system
- Testing automation
- CI/CD
- Rozwój produktu
- Scrum
- Aplikacja Android
- Aplikacja iOS
Rozwiązanie
Stworzyliśmy portal i aplikację mobilną, z których korzysta ponad 50 tysięcy użytkowników.
Umożliwiają one wybór taryf i ich personalizację, wgląd w statystyki połączeń telefonicznych, sms/mms, zużycie danych mobilnych oraz koszty posiadanych planów taryfowych. Rozwiązanie to daje użytkownikowi możliwość dokonywania zmian w bieżących usługach oraz danych osobowych, pobierania dokumentów (np. faktur) oraz doładowywania kont.
Rozwiązanie to wdrożyliśmy również w spersonalizowanych konfiguracjach u innych klientów O2: Saturn, Kaufland, Türk Telekom, Kabel Deutschland.