Portal dla konsumenta i klienta biznesowego do
wykonywania zwrotów przesyłek
Wyzwanie
DPDgroup to druga co do wielkości firma kurierska na świecie, dostarczająca codziennie 7,5 mln przesyłek. Nieodłączną częścią biznesu klientów DPDgroup, takich jak sklepy internetowe, są zwroty paczek.
Dotychczas, aby zwrócić paczkę konsument musiał sam zamówić kuriera od dowolnego przewoźnika lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta sklepu, co nie dość, że było mocno uciążliwe, to powodowało sporą frustrację.
Dodatkowo nadawca nie wiedział, kiedy produkt do niego wróci i ile będzie go kosztował zwrot. Wisienką na torcie wyzwań było dostosowanie rozwiązania do wymagań różnych krajów.
Parametry projektu
Klient:
DPDgroup (GeoPost Francja)
Branża:
Usługi kurierskie
Zakres:
- Warsztaty
- Badania UX
- RWD
- Web development
- Integracja API
Kraje:
Rozwiązanie
Stworzyliśmy portal Return My Parcel (desktop i mobile), umożliwiający zwrot przesyłek.
Użytkownik może w nim łatwo nadać paczkę w wybranym punkcie zwrotów lub zamówić kuriera, który odbierze ją w konkretnym dniu i pod wskazanym adresem. Portal udostępnia klientom biznesowym szeroki wachlarz narzędzi do personalizacji wyglądu według wymogów wizerunku ich marki, tak by był postrzegany jako integralna część sklepu.
Rezultat
Responsywny interfejs
Rozpoczęcie zwrotu
1
Wybór sposobu nadania przesyłki
2
Wybór punktu nadania
3
Lokalizacja
4
Potwierdzenie nadania zwrotu
5