System do rejestracji i obsługi klienta
w zakresie ubezpieczeń

Wyzwanie

Firma Open Life poszukiwała rozwiązania do obsługi sprzedaży i zarządzania polisami ubezpieczeniowymi zarówno dla klientów indywidualnych jak i partnerów ubezpieczyciela.

Jednym z podstawowych wymagań była możliwość projektowania i rejestracji nowych oraz modyfikowania dotychczasowych produktów ubezpieczeniowych bez potrzeby angażowania dostawcy usług IT. W ramach rozwiązania wymagana była również integracja z wieloma systemami wewnętrznymi Towarzystwa.

Parametry projektu

Klient:
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna
Branża:
Ubezpieczenia
Zakres:

  • Analiza
  • Product development
  • Web development
  • Integracja z systemami
  • Integracja Oracle BI Publisher
  • Integracja z MojeID
  • Udostępnianie API
  • Rozwój i utrzymanie

Rozwiązanie

Odpowiadając na potrzeby firmy Open Life, stworzyliśmy kompleksowy, dwuczęściowy system IT, składający się z Rejestratora (backend) oraz Portalu Klienta (frontend). Wdrożony został również moduł InOut, umożliwiający synchronizację danych między systemami Open Life. 

Nasze rozwiązanie umożliwia sprzedaż i zarządzanie ubezpieczeniami przez internet, obejmując polisy na życie, majątkowe oraz inwestycyjne. System umożliwia również sprzedaż i rejestrację produktów przez partnerów Open Life, takich jak pośrednicy finansowi i banki. Portal został zintegrowany z systemem wydruków Oracle BI Publisher, MojeID oraz systemami produktowymi Open Life. Zgodnie z wymaganiami klienta, portale obsługują responsywny design (RWD).

W ramach stworzonego przez nas rozwiązania powstały następujące moduły: 

01
Posprzedażowy

Moduł dostępny zarówno dla klientów indywidualnych, jak i pośredników współpracujących z Open Life. Umożliwia klientom przeglądanie swoich polis, podglądanie środków, rejestrację oraz przeglądanie historii dyspozycji. Pośrednicy mogą natomiast wyszukiwać swoich klientów oraz zarządzać polisami w ich imieniu.

02
Zarządzanie produktami oraz procesem obsługi wniosków

Moduł umożliwia intuicyjne definiowanie produktów, obejmując określenie formularza wniosku i wydruku oraz parametrów takich jak data sprzedaży czy dokumenty powiązane z produktem. Daje również możliwość przypisania produktu do określonego pośrednika, zdefiniowania statusów wniosków oraz przeprowadzania operacji przejścia pomiędzy statusami

03
Zarządzanie strukturą sprzedaży

Moduł pozwala na dodawanie pośredników i ich oddziałów. Umożliwia administratorom pośrednika zarządzanie ich własną strukturą organizacyjną, tworzenie oddziałów i pracowników oraz nadawanie im odpowiednich uprawnień. System udostępnia także generowanie cyklicznych zestawień, takich jak statystyki sprzedaży.

Od momentu wdrożenia w 2012 roku, zapewniamy ciągłe utrzymanie i dalszy rozwój stworzonego portalu. W ramach usług utrzymania gwarantujemy mechanizmy automatycznego wykrywania podatności oraz aktualizacji bibliotek, co zapewnia bezpieczeństwo i stabilność systemu.

Stworzony przez nas system dla Open Life nie tylko usprawnił proces sprzedaży i zarządzania ubezpieczeniami, ale również zintegrował różne systemy i moduły w jedną spójną platformę. Dzięki temu Open Life mogło zwiększyć efektywność operacyjną oraz poprawić jakość obsługi swoich klientów i partnerów.

Design

Technologie

Java
Spring
Hibernate
Freemarker
Maven
Postgres
Oracle
Tomcat

Opinia klienta EO