System, który umożliwił zarządzanie i optymalizację
pracy serwisu

Wyzwanie

Firma Samsung, której przedstawiać nie trzeba, zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w stworzeniu rozwiązania, które podniesie jakość usług serwisowych.

Zadaniem serwisu jest dążenie do przeprowadzenia naprawy przy pierwszym podejściu, a więc diagnoza usterki, zamówienie części i zgranie terminu ich dostawy z dostępnością serwisanta, w czasie przewidzianym przez producenta na naprawę. A skala działań jest olbrzymia, bo każdy z kilkunastu punktów serwisowych w całej Polsce obsługuje od kilku do nawet kilkuset napraw dziennie.

A gdzie leżały obszary wymagające usprawnienia?

Wyzwaniem było stworzenie rozwiązania, które zarządzałoby wieloma czynnikami zmiennymi: dostępność części, rotacja pracowników, interakcja z magazynami, księgowością, biurem obsługi klienta, firmami kurierskimi czy wsparciem producenta. Lista długa, jednak postanowiliśmy złożyć tą układankę w świetnie funkcjonującą całość.

Parametry projektu

Klient:
Samsung
Branża:
RTV/AGD serwis
Zakres:

  • Workshops
  • Prototypes
  • User journey
  • UX design
  • RWD
  • Web development

Kraj:

Rozwiązanie

Stworzyliśmy system, który w kompleksowy sposób pozwala zarządzać pracą serwisu, daje nad nią kontrolę i transparentność.

Umożliwia optymalizację, przyspieszenie oraz planowanie procesu napraw: zarządzanie harmonogramem napraw, optymalizację przejazdów techników (uwzględniając czynniki takie jak dostępność części, odbiorców, czas na wykonanie naprawy i dogodność dojazdu), centralne wsparcie techniczne. Nasze rozwiązanie integruje się z systemami Samsung’a, dzięki temu Samsung ma dostęp do modułów raportowych napraw i możliwość zarządzania przepływem części. Każdy obszar procesu jest uwzględniony, łącznie z pracą magazynierów oraz logistyków, a dostarczanie części do napraw może odbywać się poprzez moduł wbudowany w system lub w przypadku większego serwisu poprzez zintegrowany system zewnętrzny. Praca z naszym systemem daje dodatkową możliwość wprowadzenia rozszerzenia o aplikację NEOS Mobile.

Technologie

C#
Service Fabric
.NET Core
WPF
Xamarin
DevExpress
Sql Server (T-SQL)

Rezultat

Interfejs mobilny

Opinia klienta EO

Samsung

Przedmiotem współpracy było przygotowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie operacją serwisową dla produktów CE Samsung. Przyjęty w umowie zakres usług został zrealizowany. Współpraca napotkała na liczne wyzwania, które dzięki ścisłej komunikacji między stronami oraz elastyczności i zaangażowaniu partnera (w tym Zarządu) udało się przezwyciężyć.

Jarosław Orski

Head of Service Department, Samsung