System do zarządzania logistyką części serwisowych

Wyzwanie

W związku z rozwojem serwisu, firma eo Networks stanęła przed dwoma istotnymi wyzwaniami.

Po pierwsze, wzrost zadań serwisowych sprawił, że należało usprawnić efektywność dostaw części do techników, aby sprawnie realizować naprawy.

Po drugie, większa ilość części przełożyła się na potrzebę zwiększenia powierzchni magazynowej, a co za tym idzie również wprowadzenia większej kontroli nad częściami. EO rozpoznało powyższe zagadnienia, które wymagały zaadresowania. Dlatego też, podjęto decyzję o usprawnieniu funkcjonowania serwisu.

Cel był jasny – stworzyć rozwiązanie, które pomoże w kontroli logistyki części oraz ją usprawni.

Parametry projektu

Klient:
Serwis eo Networks
Branża:
Serwis/Logistyka
Zakres:

  • Web development
  • SCRUM
  • Skanery kodów kreskowych
  • Integracja księgowości
  • Integracja kurierów
  • Wywiady z użytkownikami
  • Impact Mapping
  • User journey map
  • Prototypowanie
  • RWD

Kraje:

Rozwiązanie

Odpowiedź na to z kim stworzyć takie rozwiązaniem była oczywista. Softwarehouse i serwis EO zjednoczyły swoje siły, aby działać w kierunku usprawnienia logistyki rosnącego serwisu.

Przystąpiliśmy do przeprowadzenia analizy sytuacji i przedstawiliśmy nasze rekomendacje, które poprawiłyby funkcjonowanie procesów nie tylko po stronie logistyki, ale także całego serwisu. Stworzyliśmy dedykowany system do obsługi procesu logistyczno-magazynowego na każdym jego etapie. Kluczowym elementem tego systemu jest wprowadzenie kodów kreskowych na częściach i przestrzeniach magazynowych, które obsługiwane są za pomocą skanerów z dedykowaną aplikacją napisaną przez EO.

Funkcjonalności rozwiązania Neologis

  • monitorowanie oraz pełna kontrola stanów magazynowych wraz z pełną informacją gdzie w magazynie znajduje się konkretny sprzęt/część,
  • przekazywanie informacji o rezerwacji części na stanie magazynowym,
  • informowanie o potrzebie złożenia zamówienia na nowe części,
  • informowanie o przyjęciu paczek na magazyn oraz o dostawie sprzętu,
  • uproszczenie procesu skompletowania części pod dane zamówienie serwisowe,
  • odbiór oraz obsługa zużytych części od techników,
  • obsługa utylizacji zużytych części,
  • integracja z systemem księgowym (tworzenie dokumentów magazynowych),
  • integracja z systemem kurierskim (generowanie listów przewozowych)

Wdrożenie rozwiązania Neologis pozwoliło na zwiększenie wydajności pracy logistyki serwisowej, przy jednoczesnym wzroście wolumenu zgłoszeń, a co za tym idzie, części. Ponadto, dzięki zwiększeniu wydajności logistyki, EO może oferować usługi o wyższym standardzie po konkurencyjnych stawkach.

Rezultat

Dedykowany system do obsługi procesu logistycznego

Technologie

SQL Server
C#
Bootstrap
Blazor
Service Fabric
Web Api Core
DevExpress
HTML/CSS