Portal konsumenta do samodzielnego zarządzania
doręczeniem przesyłek
Wyzwanie
eo Networks wraz z DPDGroup – jedną z największych firm kurierskich na świecie, dostarczającą 7,5 mln paczek dziennie – połączyły siły, by wspólnie podnieść satysfakcję konsumentów w kilkunastu krajach europejskich.
Jednym z wyzwań było stworzenie warunków dla skutecznego doręczenia przesyłki, w których kurier może ją przekazać już za pierwszym podejściem, a konsument odebrać w najdogodniejszy dla siebie sposób.
Celem było stworzenie rozwiązania, które pozwoli konsumentom na samodzielne zarządzanie odbiorem przesyłek, a także pogodzi różnorodność procesów, przepisów i przyzwyczajeń odbiorców z wielu krajów.
Parametry projektu
- Workshops
- Prototypes
- User journey
- UX design
- RWD
- Web development
- Agile
- CI/CD
Rozwiązanie
Stworzony przez nas Portal myDPD (desktop i mobile), daje odbiorcy możliwość śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym i elastycznego dostosowania parametrów jej doręczenia.
Dzięki portalowi można samodzielnie zmodyfikować datę, godzinę i adres dostawy, a także ustawić stałe preferencje i skorzystać z dodatkowych usług, takich jak przekierowanie do sąsiada, punktu odbioru czy uzgodnienie z kurierem bezpiecznego miejsca pozostawienia paczki. Wdrożenie systemu zmniejszyło liczbę nieskutecznych dostarczeń i ograniczyło zaangażowanie customer service w całym procesie oraz zoptymalizowało koszty realizacji usługi.