Portal konsumenta do samodzielnego zarządzania
doręczeniem przesyłek

Wyzwanie

eo Networks wraz z DPDGroup – jedną z największych firm kurierskich na świecie, dostarczającą 7,5 mln paczek dziennie – połączyły siły, by wspólnie podnieść satysfakcję konsumentów w kilkunastu krajach europejskich.

Jednym z wyzwań było stworzenie warunków dla skutecznego doręczenia przesyłki, w których kurier może ją przekazać już za pierwszym podejściem, a konsument odebrać w najdogodniejszy dla siebie sposób.

Celem było stworzenie rozwiązania, które pozwoli konsumentom na samodzielne zarządzanie odbiorem przesyłek, a także pogodzi różnorodność procesów, przepisów i przyzwyczajeń odbiorców z wielu krajów.

Parametry projektu

Klient:
DPDgroup (GeoPost, Francja)
Branża:
Parcel delivery service
Zakres:

  • Workshops
  • Prototypes
  • User journey
  • UX design
  • RWD
  • Web development
  • Agile
  • CI/CD

Kraje:

Rozwiązanie

Stworzony przez nas Portal myDPD (desktop i mobile), daje odbiorcy możliwość śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym i elastycznego dostosowania parametrów jej doręczenia.

Dzięki portalowi można samodzielnie zmodyfikować datę, godzinę i adres dostawy, a także ustawić stałe preferencje i skorzystać z dodatkowych usług, takich jak przekierowanie do sąsiada, punktu odbioru czy uzgodnienie z kurierem bezpiecznego miejsca pozostawienia paczki. Wdrożenie systemu zmniejszyło liczbę nieskutecznych dostarczeń i ograniczyło zaangażowanie customer service w całym procesie oraz zoptymalizowało koszty realizacji usługi.

Technologie

Java
Java script
Bootstrap
Kubernetes
Spring Framework
Postgres

Rezultat

Interfejs mobilny

Desktop

Opinia klienta EO