Europejski system i portal dla przesyłek
międzynarodowych
Wyzwanie
Grupa DPD, należąca do holdingu GeoPost, stanęła przed wyzwaniem, które objęło całą Europę.
Wielu kluczowych Klientów Grupy DPD, to europejskie sieci sprzedaży. Dotychczasowe rozwiązanie systemowe DPD sprawiało, że ich Klient musiał podpisywać umowy na świadczenie usług nadawania przesyłek w ramach działalności w swoim kraju.
Sytuacja ta nie była optymalna dla Klienta i zmniejszała atrakcyjność usług DPD. Grupa DPD postawiła przed nami cel uatrakcyjnienia i uproszczenie usług międzynarodowych poprzez umożliwienie różnym jednostkom DPD wspólnego, łatwiejszego zarządzania Klientami kluczowymi i ich kontraktami.
Ze względu na skalę projektu, należało wziąć pod wagę uspójnienie procesu, które jednocześnie brałoby pod uwagę różnice prawne, podatkowe i kulturowe różnych krajów europejskich.
Parametry projektu
- API driven development
- Workshops
- Prototyping
- Reusability
- RWD
- Web development
Rozwiązanie
W ścisłej współpracy z Klientem, przeprowadziliśmy serię warsztatów mających na celu ustalenie wizji nowego rozwiązania i zebrania wymagań w kontekście projektowanej zmiany.
Przygotowaliśmy architekturę rozwiązania wykorzystującą komponenty z istniejących wcześniej systemów.
W oparciu o istniejący portal, zbudowaliśmy rozwiązanie umożliwiające prezentację informacji o kontraktach, usługach w zależności od kraju, w którym realizowana jest umowa, a także umożliwiający nadanie przesyłki i zamówienie kuriera.
Przygotowaliśmy serwisy (interface) dla Klienta końcowego, pozwalające na nadanie przesyłki i drukowanie etykiety, a także generowanie manifestów/raportów.
Rezultat
Ujednolicony i zautomatyzowany system zarządzania przesyłkami
Stworzone prze nas rozwiązanie udostępniło jednostkom DPD z różnych krajów, możliwość łatwiejszego zarządzania kontraktami Klientów międzynarodowych.
Powstał jeden system, który ujednolicił i ułatwił proces nadawania przesyłek na skalę europejską. Po stronie Klienta docelowego, powstało rozwiązanie umożliwiające pełną automatyzację i połączenie procesu nadawania oraz etykietowania przesyłek z wewnętrznymi systemami, bez konieczności logowania się do wielu systemów.
Klient korporacyjny otrzymał możliwość śledzenia nadanych przez jego pracowników przesyłek w różnych krajach oraz podglądu swoich kontraktów i generowanie raportów zbiorczych.