Campus Bemke

Product Discovery: Klucz do usprawnienia
procesów i komunikacji

Wyzwanie

Campus Bemke to unikalne miejsce edukacji i rozwoju, które ma na celu kształtowanie lepszej przyszłości poprzez wychowanie wartościowego pokolenia liderów jutra. Jej działalność opiera się na personalnym podejściu do uczestników oraz bliskim kontakcie z rodzicami. Wraz z rozwojem i rosnącą liczbą podopiecznych Klient zaczął dostrzegać obszary, które można usprawnić, aby jeszcze skuteczniej realizować swoją misję.


Jednym z kluczowych wyzwań było zwiększenie efektywności procesów administracyjnych i usprawnienie przepływu informacji pomiędzy pracownikami, wolontariuszami oraz rodzicami. Rozproszenie wykorzystywanych narzędzi i duża liczba manualnych czynności sprawiały, że organizacja zajęć oraz obozów wymagała dużego nakładu pracy. Optymalizacji wymagał również system obsługi płatności, w celu uproszczenia tego procesu zarówno dla rodziców, jak i zespołu administracyjnego.

Aby wesprzeć Campus w tych obszarach, zarekomendowaliśmy przeprowadzenie procesu Product Discovery, który pozwoliłby lepiej zrozumieć działania i potrzeby organizacji oraz jej klientów. Kluczowe było znalezienie balansu między automatyzacją procesów a zachowaniem bliskiego kontaktu z uczestnikami i rodzicami, który stanowi fundament działalności fundacji.

Parametry projektu

Klient:
Campus Bemke
Branża:
Edukacja
Zakres:

  • Wywiad z klientem
  • Definiowanie celów metodą OKR
  • Wywiady IDI
  • Persony
  • Impact Mapping
  • Dwudniowy warsztat
  • UX Design
  • Prototyping
  • Materiały podsumowujące

Zrealizowane
prace

Krok 1:

Warsztaty definiowania celów z wykorzystaniem metody OKR

Na początku przeprowadziliśmy warsztaty z pracownikami Campusu Bemke, podczas których omówiliśmy strategię, wizję oraz kluczowe wyzwania organizacji. Na tej podstawie wyznaczyliśmy nadrzędny cel i określiliśmy grupy interesariuszy, które mają największy wpływ na jego realizację. Warsztat uświadomił nam, że w pierwszym kroku, największą uwagę powinniśmy poświęcić usprawnieniu procesów operacyjnych oraz optymalizacji działań i komunikacji administracji. Wspólnie wypracowane wnioski stanowiły punkt wyjścia do wywiadów IDI, których celem było dogłębne zrozumienie problemów i potrzeb poszczególnych grup. Dzięki temu mogliśmy zaprojektować rozwiązania precyzyjnie odpowiadające na realne wyzwania i oczekiwania najważniejszych interesariuszy.

Krok 2:

Wywiady pogłębione i analiza potrzeb użytkowników

Następnie przeszliśmy do rozmów w formie wywiadów pogłębionych (IDI), obejmujących zarówno pracowników Campusu, jak i rodziców – głównych odbiorców usług fundacji. IDI obejmowały aż 4 grupy docelowe, co przełożyło się na 32 wywiady. Dzięki temu mogliśmy poznać i zrozumieć rzeczywiste doświadczenia i potrzeby użytkowników, co pozwoliło nam stworzyć user persony reprezentujące konkretne grupy z ich wyzwaniami, oczekiwaniami i motywacjami.

Krok 3:

Audyt procesów biznesowych i ścieżek użytkownika

Kolejnym krokiem była szczegółowa analiza obecnych procesów organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem operacji administracyjnych, ścieżek użytkownika oraz interakcji z systemami fundacji.
Przeanalizowaliśmy działania fundacji w obszarach Wakacje z Pasją, zajęć dodatkowych oraz Indywidualnego Programu Rozwoju, identyfikując kluczowe wyzwania oraz punkty wymagające optymalizacji. Dzięki temu uzyskaliśmy pełny obraz funkcjonowania organizacji, co ułatwiło wypracowanie realnych rekomendacji i usprawnień.

Rozwiązanie

W wyniku przeprowadzonego procesu Product Discovery opracowaliśmy projekt kompleksowego rozwiązania, które odpowiada na kluczowe potrzeby Campusu, usprawniając organizację obozów, zajęć dodatkowych oraz komunikację z rodzicami i kadrą.

Efektem naszych działań jest projekt Portalu Administratora, Aplikacji dla Rodzica i Kadr, które zapewnią wygodne zarządzanie ofertą, automatyzację procesów administracyjnych oraz lepszy przepływ informacji.

Portal dla Administratora

Efektywne zarządzanie ofertą i organizacją Campusu

Administratorzy zyskają:

Oszczędność czasu i zasobów

dzięki automatyzacji

procesów

Eliminację błędów

wynikających z ręcznego

wprowadzania danych

Lepszą kontrolę nad

dokumentacją,

harmonogramami i finansami

Większą przejrzystość i

skuteczność w zarządzaniu

organizacją

Aplikacja dla Rodzica

Wygoda i pełna kontrola nad zajęciami dziecka

Rodzice zyskali:

Szybszy i prostszy proces

zapisów

Większą przejrzystość i

łatwiejsze wyszukiwanie

odpowiedniej oferty

Mniej czasu poświęconego na

formalności, więcej na

aktywności dziecka

Stały dostęp do ważnych

informacji i dokumentów

Aplikacja dla Kadry

Sprawne zarządzanie zajęciami i obozami

Kadra zyska:

Szybki dostęp do informacji o

uczestnikach

Notatki głosowe – sprawne

rejestrowanie informacji

Proste i bardziej efektywne

zarządzanie obecnością oraz

rozliczeniami

Łatwe dodawanie i dzielenie

się relacjami z zajęć i obozów

Projekt Campus Bemke w liczbach

32

przeprowadzone wywiady IDI, dostarczające wiedzy o potrzebach i problemach interesariuszy

7

zidentyfikowanych Person, pokazujących bóle i potrzeby użytkowników, prowadzących do Impact Mappingu

28

kluczowych procesów opisujących aktualne działania organizacji

158

User Stories, mapujących funkcjonalności i interakcje użytkowników, stanowiących podstawę do projektowania rozwiązania

42

ekrany medium-fidelity, tworzące wizualną koncepcję finalnego produktu i uzupełniające User Story Map w zakresie portalu administratora

54

ekrany hi-fidelity, tworzące wizualną koncepcję finalnego produktu i uzupełniające User Story Map w zakresie aplikacji dla rodzica i kadry

Campus Bemke zyska:

  1. Automatyzację procesów administracyjnych

    zmniejszając czasochłonność ręcznych działań

  2. Usprawnienie komunikacji

    pomiędzy rodzicami, kadrą i administracją

  3. Pełną kontrolę

    nad organizacją zajęć, obozów i rekrutacją

  4. Poprawę komfortu użytkowników

    zarówno rodziców, jak i kadry, poprzez łatwy dostęp do informacji oraz eliminację zbędnych formalności

  5. Zminimalizowane ryzyko błędów

    w rozliczeniach i zarządzaniu danymi

… teraz może skupić się na swojej misji

i rozwoju dzieci

Opinia klienta EO