Portal dla klientów indywidualnych do zakupu
ubezpieczeń oraz obsługi posprzedażowej

Wyzwanie
Po sukcesie uruchomienia systemu WebPortal, który wspierał procesy sprzedaży ubezpieczeń w ramach sieci Partnerów oraz Agentów i znacząco przyczynił się do wzrostu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, Aviva zaprosiła nas ponownie do współpracy.
Tym razem w obszarze sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych. Aviva poszukiwała sposobu, by wyróżnić się na rynku, przyciągnąć do siebie klientów i zyskać ich lojalność. Szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych oferowanych na rynku przez konkurencję sprawiał, że sama cena ubezpieczenia nie była już wystarczającą przewagą przyciągającą klienta. Aviva stanęła przed wyzwaniem stworzenia rozwiązania, które wyróżniłoby ich na rynku i pozwoliło zająć pozycję wśród liderów.
Parametry projektu
- Prototyp
- Analiza
- UX Design
- Integracja z szyną danych
- Integracja z systemem wydruku
- SSO
- RWD
Rozwiązanie
W wyniku analizy oczekiwań i potrzeb naszego klienta, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązanie, które umożliwia zakup ubezpieczenia bez wychodzenia z domu. Postawiliśmy na wygodę klientów docelowych, umożliwiając im zakup ubezpieczenia w każdej chwili i z dowolnego miejsca.
Wystarczy sięgnąć po urządzenie z dostępem do internetu, wybrać niezbędne parametry ubezpieczenia, zrealizować płatność i cieszyć się ochroną ubezpieczeniową Aviva. Zakup ubezpieczenia stał się wygodny, szybki i prosty. Zadbaliśmy również o obsługę posprzedażową, zapewniając klientom indywidualnym dostęp do danych o polisie i umożliwiając im wprowadzanie zmian na produkcie ubezpieczeniowym w formie elektronicznej.
Po stronie Administratora, stworzyliśmy funkcjonalności ułatwiające zarządzanie i personalizację oferty. Pracownicy Aviva otrzymali m.in. możliwość zarządzania produktami oferowanymi klientom niezalogowanym i zalogowanym, osadzania skryptu Google Analytics oraz Adobe SiteCatalyst (dla poszczególnych pól, stron formularza oraz partnerów) czy osadzania w kodzie stron skryptów trackingowych, w celu raportowania zdarzeń i tworzenia statystyk.

Wdrożone przez nas rozwiązanie dla klienta indywidualnego zwiększyło konkurencyjność firmy na rynku ubezpieczycieli dzięki uruchomieniu sprzedaży online, co zapewniło łatwiejsze dotarcie do klienta, który bez wychodzenia z domu 24/7 może wykupić ubezpieczenie. Ponadto, dostęp do informacji oraz możliwość wprowadzani zmian od ręki uprościło biurokrację oraz komunikację z ubezpieczycielem, zwiększając atrakcyjność Aviva.
W wyniku wdrożenia powyższych rozwiązań Aviva uzyskała wymierne korzyści w postaci:
znacznego zmniejszenia ilości manualnych korekt (wdrożenie formularzy elektronicznych, w których system pilnuje poprawności danych)
zmniejszenia ilości zgłoszeń do obsługi klienta (system jest intuicyjny i ułatwia wypełnienie wniosku lub zlecenia zmiany; klient ma dostęp do pełnej informacji o swojej polisie i nie musi ich weryfikować)
skrócenia procesu przetwarzania zleceń o zmiany na polisie (dane z formularzy elektronicznych są natychmiast przesyłane do systemów Aviva i przetwarzane)
zwiększenia efektywności pracy obsługi klienta (pracownik BOK może zalogować się do systemu jako klient i zlecić zmianę na polisie w imieniu klienta, co ułatwia pomoc i przyspiesza obsługę)
Wdrożenie rozwiązania iBOK/iKONTO zwiększyło konkurencyjność Aviva na rynku i satysfakcję klienta indywidualnego, przynosząc konkretne rezultaty sprzedażowe.
Design

Technologie

Java

Spring Framework

Hibernate

Freemarker

Liferay
