Realizacje

Ostatnie lata z naciskiem na rok 2020 niewątpliwie należały do branży kurierskiej. Lockdown przyspieszył rozwój cyfryzacji oraz wpłynął na popyt zakupów w sklepach internetowych. Nasz kraj okazał się jednym z najszybciej rosnących rynków tej branży w Europie. Jak przewiduje Poczta Polska, w roku 2023 kurierzy obsłużą prawie 850 mln paczek, a wartość rynku wzrośnie o prawie 50% w porównaniu do wyników sprzed dwóch lat. Kolejne fale pandemii wzmacniają trend zakupów w e-sklepach, a dane statystyczne pokazują znaczny wzrost zainteresowania e-handlem ze strony klientów, którzy wcześniej niezbyt chętnie dokonywali zakupów w sieci. W okresie lockdownu udział paczek wysyłanych do klientów indywidualnych wzrósł bowiem z poziomu 65% aż do 82,5 %.

Kompleksowe rozwiązanie „Complex solution”

Jeden z naszych stałych klientów, czołowy gracz międzynarodowej areny przesyłek kurierskich postanowił podążać ścieżką innowacyjności. Zgłosił się do nas z prośbą o stworzenie systemów
webowych oraz mobilnych umożliwiających obsługę online swoich klientów, „Self Service”, a także konfigurację procesów biznesowych w większości rynków, w których działa firma.

Zbudowaliśmy narzędzia kompleksowej obsługi klientów online, w tym wdrożone w wielu krajach:

  • Centralny portal odbiorcy, dający możliwość śledzenia paczek oraz zarządzania preferencjami dostaw.
  • Portal umożliwiający przekierowania i zmiany parametrów związanych z dostawą paczek (np. adres, godzina, miejsce, punkt odbioru)
  • Portal przeznaczony do zwrotów paczek
  • Portal typu „Customer Service” wspomagający obsługę klientów oraz proces dostawy paczek.
  • Portal administracyjny pozwalający na zarządzanie użytkownikami, usługami, oraz konfigurację procesów biznesowych

Monitorowanie usług

Wdrożenie powyższych systemów przyniosło korzyść kurierom, którzy zoptymalizowali swój czas pracy wykluczając próbę doręczenia przesyłki pod nieobecność klienta. Dało również możliwość integracji z serwerami raportującymi dane w jednostkach biznesowych grupy oraz zapewniło wsparcie w ramach umowy SLA (Service Level Agreement).

Dla firmy, która codziennie doręcza 5,3 mln przesyłek na całym świecie, wykorzystanie nowych technologii pozwalających optymalizować procesy biznesowe staje się koniecznością. To właśnie technologia pozwala jeszcze efektywnie realizować przyjęte cele biznesowe i generować wzrost przychodów, który w przypadku naszego klienta na przełomie lat 2018 i 2019 oscylował na poziomie 6,7%.

___________________________________

Szybki rozwój branży przesyłek jest systematycznie napędzany przez postęp e-commerce. Rosnące wymagania klientów przekładają się na nowe wyzwania związane przede wszystkim z czasem dostawy oraz możliwością monitorowania usługi, co oznacza dla firm kurierskich potrzebę inwestowania w nowe technologie. Już w niedalekiej przyszłości drony będą wyręczać kurierów w mniej zaludnionych miejscach zamieszkania.