System do rejestracji i obsługi klienta
w zakresie ubezpieczeń
Wyzwanie
Firma Open Life poszukiwała rozwiązania do obsługi sprzedaży i zarządzania polisami ubezpieczeniowymi zarówno dla klientów indywidualnych jak i partnerów ubezpieczyciela.
Jednym z podstawowych wymagań była możliwość projektowania i rejestracji nowych oraz modyfikowania dotychczasowych produktów ubezpieczeniowych bez potrzeby angażowania dostawcy usług IT. W ramach rozwiązania wymagana była również integracja z wieloma systemami wewnętrznymi Towarzystwa.
Parametry projektu
- Analiza
- Product development
- Web development
- Integracja z systemami
- Integracja Oracle BI Publisher
- Integracja z MojeID
- Udostępnianie API
- Rozwój i utrzymanie
Rozwiązanie
Odpowiadając na potrzeby firmy Open Life, stworzyliśmy kompleksowy, dwuczęściowy system IT, składający się z Rejestratora (backend) oraz Portalu Klienta (frontend). Wdrożony został również moduł InOut, umożliwiający synchronizację danych między systemami Open Life.
Nasze rozwiązanie umożliwia sprzedaż i zarządzanie ubezpieczeniami przez internet, obejmując polisy na życie, majątkowe oraz inwestycyjne. System umożliwia również sprzedaż i rejestrację produktów przez partnerów Open Life, takich jak pośrednicy finansowi i banki. Portal został zintegrowany z systemem wydruków Oracle BI Publisher, MojeID oraz systemami produktowymi Open Life. Zgodnie z wymaganiami klienta, portale obsługują responsywny design (RWD).
W ramach stworzonego przez nas rozwiązania powstały następujące moduły:
Moduł dostępny zarówno dla klientów indywidualnych, jak i pośredników współpracujących z Open Life. Umożliwia klientom przeglądanie swoich polis, podglądanie środków, rejestrację oraz przeglądanie historii dyspozycji. Pośrednicy mogą natomiast wyszukiwać swoich klientów oraz zarządzać polisami w ich imieniu.
Moduł umożliwia intuicyjne definiowanie produktów, obejmując określenie formularza wniosku i wydruku oraz parametrów takich jak data sprzedaży czy dokumenty powiązane z produktem. Daje również możliwość przypisania produktu do określonego pośrednika, zdefiniowania statusów wniosków oraz przeprowadzania operacji przejścia pomiędzy statusami
Moduł pozwala na dodawanie pośredników i ich oddziałów. Umożliwia administratorom pośrednika zarządzanie ich własną strukturą organizacyjną, tworzenie oddziałów i pracowników oraz nadawanie im odpowiednich uprawnień. System udostępnia także generowanie cyklicznych zestawień, takich jak statystyki sprzedaży.
Od momentu wdrożenia w 2012 roku, zapewniamy ciągłe utrzymanie i dalszy rozwój stworzonego portalu. W ramach usług utrzymania gwarantujemy mechanizmy automatycznego wykrywania podatności oraz aktualizacji bibliotek, co zapewnia bezpieczeństwo i stabilność systemu.
Stworzony przez nas system dla Open Life nie tylko usprawnił proces sprzedaży i zarządzania ubezpieczeniami, ale również zintegrował różne systemy i moduły w jedną spójną platformę. Dzięki temu Open Life mogło zwiększyć efektywność operacyjną oraz poprawić jakość obsługi swoich klientów i partnerów.